سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 راه برای بهتر درس خواندن

5 راه برای بهتر درس خواندن چیست؟

1.پرینت بگیرید.

تبلت ها و سایر رسانه های یادگیری الکترونیکی راحت و قابل حمل هستند ، اما تحقیقات نشان می دهد که هنگام مطالعه ، هنوز هم  موارد چاپی بهترند..  بیش از 90? دانش آموزان در نظرسنجی اظهار داشتند که نسخه چاپی  را نسبت به دستگاه دیجیتال ترجیح می دهند.

2. به موزیک گوش دهید.

در حالی که برخی از کارشناسان استدلال می کنند توانایی تمرکز در هنگام سکوت یا گوش دادن به موسیقی هنگام مطالعه به دلخواه شخصی است ، اما بسیاری موافقند که پخش انواع خاصی از موسیقی ، مانند “آهنگسازان مبهم قرن 18” ، به دانش آموزان کمک کند تا  قسمتهایی از مغز مرتبط با توجه کردن یا پیشبینی کرد را درگیر کند. گوش دادن به موسیقی ممکن است روحیه شما را بهبود بخشد و دیدگاه شما را در مورد مطالعه به طور کلی تغییر دهد.

3. ورزش کنید.

فواید ورزش بر روی مغز در زمینه های سلامتی ، تناسب اندام و روانشناسی کاملاً اثبات شده است. مطالعات نشان می دهد که پس از یک تمرین کوتاه مدت ، قدرت مغزی ما افزایش می یابد ، زیرا بدن ما اکسیژن و مواد مغذی را به مغز پمپ می کند. به گفته دکتر داگلاس بی. مک کیگ ، کمی عرق ریختن قبل از ترک کتاب می تواند هوشیارتر ، بازتر و قادر به یادگیری اطلاعات جدید در طول جلسه مطالعه بعد از تمرین باشد.

4.ریلکس کنید.

استرس مانع یادگیری می شود. محققان UC Irvine دریافتند که استرس به مدت کوتاه دو ساعت می تواند با هورمون های آزاد کننده کورتیکوتروپین درگیر شود که روند ایجاد و ذخیره خاطرات را مختل می کند. استفاده از وقفه های مطالعه برای ورزش یا کشیدن چند نفس عمیق در صورت کاهش سطح استرس ، به مطالعه شما کمک می کند.

اگرچه ممکن است فکر کنید جلسات مطالعه در اواخر شب برای موفقیت تحصیلی شما ضرر ندارد ، اما تحقیقات نشان می دهد که لزوما ایده بدی نیستند.

5. وقتی خسته‌اید مطالعه کنید و بعد استراحت کنید.

در هنگام خستگی بیشتر مطالعه  کردن می تواند به مغز شما کمک کند تا مهارت های جدید بیشتری مانند صحبت کردن به زبان خارجی یا نواختن ساز را حفظ کند. حتی یک اصطلاح برای آن وجود دارد: یادگیری خواب. از آنجا که فرآیند تثبیت حافظه در هنگام خواب موج آهسته بهترین کار را انجام می دهد ، مغز شما می تواند در زمان استراحت خود ، هم ترمیم و هم دوباره فعال شود. همه اینها بدان معنی است که مرور مواد مطالعه قبل از خواب می تواند به شما در یادگیری مغز ، حتی در خواب کمک کند.

برای مشاور تحصیلی رشت از مشاوران ما کمک بگیرید.

برای خرید کتاب‌های کمک درسی همواره تخفیف به سایت گامابوم مراجعه کنید.